DET ONDA KOMPLEXET

Idag åkte jag och min familj till Falun till lasarettet och när bilen började rulla kände jag hur det pirrade i magen. Hur skulle det gå? Vilket besked skulle jag få? Skulle jag få göra det eller inte? Skulle jag gå därifrån med tårar eller med ett leende? Men jag gick därifrån med ett leende. Jag har ju skrivit om det tidigare att jag har varit hos läkare och nu tänker jag berätta varför och vad jag ska göra.

Ända sen jag var liten så har jag verkligen haft ett STORT komplex. Mina öron. Jag hatar dem. Jag har andra komplex också, men mina öron har varit det största problemet och den delen av min kropp som har brutit ner mitt självförtroende till grunden. För mig är det ett val som betyder väldigt mycket för mig. Ett val som kommer att stärka mitt självförtroende. Jag gör det inte för någon annans skull. Jag gör det för min skull. För att jag ska kunna må bättre och få ett bättre självförtroende.

Jag brukar stå i spegeln och stirra mig blind på dem. Jag hatar dem. När jag stirrar tillräckligt länge så ser det ut som om de blir större och större. Fulare och fulare. Även fast andra kanske tycker tvärtom, att man är fin som man är. Men man ska trivas själv och göra det som känns rätt för en själv. Jag vet inte riktigt när jag ska få dem opererade, men jag hoppas på att det blir snart. Jag har läst väldigt mycket om det och vet hur det går till. Jag längtar så tills jag har gjort det.


Jag går aldrig med uppsatt hår bland andra människor. Jag vill knappt göra det när jag är ensam heller. Jag känner mig så ful. När jag badar och när det blåser ute så sticker dem fram. När jag har väldigt platt hår så sticker de också fram. Jag vill inte ha keps för även då sticker de fram. Jag vill kunna göra som andra. Ha fina frisyrer, använda keps, slippa oroa mig för om folk lägger märke till dem o.s.v.


Jag vill tacka alla underbara människor som finns i mitt liv som stöttar mig och det beslut som jag har tagit och som har fått mig att våga kämpa för något som jag har velat göra så länge. Ni förstår mig. Det är jag verkligen tacksam för. Tack så mycket! Jag älskar er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jemacharo

Förnamnet är Jennifer efternamnet är Robertsson. Född 1994. Bor i en by som heter Älvdalen som ligger i Dalarna. Jag är modeälskare och är ett stort fan av Lady Gaga. Här på min blogg får ni bland annat läsa om min vardag, mode och massa annat.

RSS 2.0